Etiketter

onsdag den 8. oktober 2014

Kastanjedyr

Kastanjeedderkop med unger.
Da jeg desværre er løbet tør for små børn, der er vilde med at lave kastanjedyr, er jeg selv gået lidt i barndom ;-) for alle de smukke kastanjer skal da bruges til noget. Den ide jeg synes blev bedst, vil jeg gerne dele med jer...Et stort spindelvæv med mor-kastanjeedderkop og små edderkop unger, der hænger ned fra det store spindelvæv.

Her er lidt vejledning

Først laves huller i kastanjerne med en lille skruetrækker.
Derefter stikkes bambus grillspyd ind i hullerne til ben (der burde vel egentlig være 8 ben....nå pyt).
Så er det bare at gå i gang med at vikle garn omkring kastanjen. Start med at binde garnet fast til et af spyddene helt inde ved kastanjen. Hver gang man kommer til et spyd vikles der en tur rundt om dette. Afhængig af hvilke vej man vikler garnet om spyddet, vil benene stå frem eller være usynlige.
Slut med en knude. 
Der hvor der er lavet afstand mellem garnet, er det vigtigt, på hvert spyd, at binde en god knude, der ikke glider ind. Jeg har lavet et dobbelt halvstik (der er spejdere i familien). 
Til det store spindelvæv er der også brugt dobbelt halvstik knuder ved hver spyd for at holde spindet stramt og på plads.
Kastanje edderkopper.


Jeg har tænkt mig, at kastanjeuroen skal pynte til halloween uhyggen, så jeg har prøvet forskellige steder at placere den. Se også mine "græskarhoveder".
Kastanjeedderkop på hoveddøren...Velkommen til halloween?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar