Etiketter

fredag den 16. januar 2015

Hæklede og filtede sutsko af Granny Square

Hæklede og filtede sutsko af Granny Square (Bedstemorfirkanter)
Sutskoene er lavet af 2x6 stk. hæklede Granny Square (Bedstemorfirkanter). Jeg har brugt ren naturuld, hvilket viste sig at være meget heldigt, for jeg blev nød til at filte sutskoene i vaskemaskinen bagefter, for at få dem til at passe. (Sutskoene i bogen er ikke filtet).
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om disse hæklede sutsko. De er rigtig gode til sofa-hygge, men knap så gode at gå rundt i, mangler lidt hold, og bedre pasform kunne ønskes. 
Opskriften er fundet i en engelsk hæklebog "Granny Squares" af Barbara Wilder, Melanie Sturm og Stephanie Göhr, men der er også hentet inspiration rundt omkring på nettet, for jeg syntes at opskriften i bogen var svær at forstå.
Jeg har filtet sutskoene ved at vaske dem 2 gange i vaskemaskinen på 40 grader med alm. vaskepulver.

Billeder af de hæklede sutsko undervejs:

Hvis nogle har lyst til også at forsøge med et par hygge-sofa-sutter, så har jeg taget et par billeder undervejs, der måske kan være til hjælp.
De hæklede bedstemorfirkanter ved alle vist snart, hvordan man laver, ellers er de lette at finde i blogland. 
Måske du kan nå at se mål her :-)
Og min fod.

Her ses delene, der syet sammen. Resten samles ved at bukke sider, for- og bag-firkant op og hækle lapperne sammen med fastmasker.
Hæklede sutsko - inden de er filtet. I kanten rundt åbningen er der først hæklet en omgang fastmasker, så en omgang med stangmasker, og tilsidt igen en fastmaskekant.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar