Etiketter

søndag den 24. november 2013

Krans af lærkekogler

Krans af lærkekogler med oldemors juleklokke.


Den store krans af lærkekogler skal pynte i vinduet her til jul. Jeg holder meget af naturting og synes bedst om enkelt og naturligt julepynt, der ikke larmer alt for meget. Lærkekoglerne har jeg nasset mig til fra min søde kollega Berit.
Jeg har igen lavet kransen af tyk ståltråd, der samles med tynd ståltråd, som vikles omkring overlapningen. Derefter har jeg viklet grøn blomstertape omkring, så ståltråden er helt dækket. Endelig har jeg formet grene med lærkekogler rundt om kransen. Bundet flere gange rundt med grøn myrtetråd og puttet ekstra grene på hist og pist.
Lærkekransen er blevet præcis lige så pjusket og let, som jeg ønskede mig, og med oldemors gamle sølv juleklokke som eneste pynt, er jeg rigtig godt tilfreds. Ideen til kransen har jeg snuppet fra et Lime blad (Hurra for Netto´s gratis blad).
Se også "Stjerne af lærkegrene".
Krans af lærkekogler.
Endnu et forsøg, kransen er noget svær af fotografere.

1 kommentar:

  1. Hejsa fin og enkel krans. Personligt synes jeg intet slår lærkekogler som pynt til Jul ⭐ Skal lige vide hvor stor din krans er Ca. I dia m. Og om den er oval i det eller mere rund formet.
    Bh. Anne

    SvarSlet