Etiketter

fredag den 25. december 2015

Hjemmelavet dug til jul.

Glædelig jul til jer :)

Eller det er jo nærmest "bag"jul, for jeg prioriterede andre ting end bloggen i de sidste dage op til jul. Men nu, her fra et hyggeligt sofahjørne ;) synes jeg alligevel, at I skal se, hvad jeg har fået tiden til at gå med.
Hjemmelavet "engangs" juledug.
Blandt andet har jeg lavet en dug, eller rettere en bordløber, til juleaften. Dugen er lavet af gulvpap, men f.eks. brun pakkepapir vil også fint kunne bruges. Jeg har, med grøn farveblyant, skrevet små udpluk fra julesange på dugen. Kanten af dugen er bukket om, og med bomuldssnor er der syet en kant med tungesting. Egentlig var min ide, at der skulle hækles en kant musetakker, men ombestemte mig, og godt for det, tungekanten tog rigelig tid.
Tungesting og jule-vers.





Om lidt, eller måske i morgen kommer resten af bordopdækningen juleaften.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar