Etiketter

lørdag den 2. august 2014

Bornholm, bornholm, Bornholm, du min dejlige ferieø...

Sommerferie på Bornholm
Bornholm har gennem mange år været vores foretrukne feriested i Danmark - Her er bare feriestemning. Da vi jo af gode grunde snart har set de mere sædvanlige turistattraktioner på Bornholm, har vi som min kære søn siger "i år, ikke set en skid!". Det synes jeg nu ikke passer, men det er det med, at det er de små oplevelser der tæller, og for os er så dejligt afslappende og hyggelige. Jeg kan virkelig anbefale Bornholm som ferieø :-)
Prøv......
  • Svanekes 2 ismejerier - de laver gode is med anderledes ingredienser.
  • Hallegaard gårdbutik & pølsemageri kan også varmt anbefales. Vi var mætte bare af smagsprøverne, da vi drog derfra igen.
  • eller prøv Lille Gadegårds "vin rundtur" - på ægte bornholmsk.
  • Smag lakrids hos Bülow - smager fantastisk, men er dog efter min mening, ved at blive lidt for kommercielt.
  • I Svaneke Bryghus kan man godt bruge noget tid, for at nå hele vejen rundt i øl.
  • Bolcher i Svaneke og flødekaramellerne fra Gudhjem - hmmmm.
  • Loppemarked på Svaneke stadion - vi købte en gammel hulmaskine og en lampe til henholdsvis 5 og 15 kr. Tjaa lampen viste sig senere, at være en Verner Panton... synes sku nok jeg havde set den før.
  • Provianten - ny bar på Gudhjem havn med super stemning, der kunne vi godt have "hængt ud" noget længere.
  • Pastariget - en gårdbutik, der laver de herligste pasta.
  • Travbanen i Almindingen - vi brugt en anderledes aften på at hygge og spille på heste. Virkelig super stemning, det var som om det var ugens udflugtsmål både for bornholmere og alle os andre wannabes - husk medbring picnickurven og tæppe.
Hvis vi havde vundet..................................................var vi nok ikke kommet hjem endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar