Etiketter

søndag den 6. april 2014

Hæklet tæppe

Hæklet tæppe
Efter længe at have beundret alle de hæklede tæpper, der blomstre op på mange blogs, besluttede jeg i oktober, at sådan et tæppe ville jeg også lave, selvom jeg aldrig havde hæklet andet end luftmasker. I mine tanker forestillede jeg mig, at det skulle være et sengetæppe, men blev ret hurtigt klar over, at det overgik min tålmodighed.
Tæppet blev brugt som en terapi ting for mig, for lige inden oplevede jeg at blive fyret, og når jeg kom trist hjem fra arbejde, blev der hæklet en lap eller to, mens tanker og tåre fik frit løb. Derfor blev tæppet kaldt "grædetæppet", men senere er jeg blevet genansat, og nåede ikke at være arbejdsløs.
192 lapper senere er mit tæppeprojekt efterhånden ved at tage form, og alle lapperne er færdige, der mangler kun nogle sammenhæklinger og så liiige af hæfte alle ender. Jeg lærte desværre lidt sent, hvordan enderne kan hækles med ind, så man slipper for at hæfte ender. I kanten rundt om tæppet vil jeg hækle en farvet kant for at live lidt op på alt det grå.
Ideen til mit tæppe har jeg snuppet på krittewitt
sammenhæklingerne har jeg lærte på The Puk Projekt
og endelig at hækle ender med ind, så man undgår at skulle hæfte, er lært på Mig og Maya
Og lidt tættere på.
Endelig færdig! -se det færdige tæppe her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar